Camps Bay Primary

4 augustus 2017 - Camps Bay, Zuid-Afrika

door Veere

Ik ben nu 2 weken op school, en nu begint het echt wel leuker te worden. Ik begrijp meer, ik begrijp de dingen die ik op school krijg beter. Er is een best wel groot verschil te zien. In Nederland snapte ik alles best wel snel en hier is alles veel moeilijker omdat natuurlijk alles in het Engels is. Toch snap ik nu veel meer dan 2 weken geleden, behalve spelling daar was ik al nooit zo goed in maar vandaag haalde ik met een spelling test een 0!!! De leraren/leraressen zijn erg aardig, ik heb een vaste leraar maar voor engels, NST, rekenen enz. heb ik andere leraren/leraressen. Ze hebben allemaal andere manieren om stil te zijn. Mijn vaste leraar heeft een soort deuntje die de hele klas moet zingen en dan wordt het stil: du du du du du babyshark du du du du du babyshark en dan nog 2 keer. En mijn Art-teacher zegt: "please, can you..." en dan zegt iedereen in koor: "listen." en dan is iedereen stil enz. Maar over het algemeen luisteren de kinderen hier beter dan in Nederland. In de pauze kletsen ze met name, maar vandaag heb ik ze King in het Engels uitgelegd. En nu doen we dat ook. Ze doen in de middag ook wel musically maar ze doen het veel minder dan in Nederland. En ze zijn nu pas met de spinner aan het spelen. We hebben elke vrijdag een Assembly waar de directeur wat vertelt tegen de hele school. Volgende week heb ik mijn eerste verjaardag feestje, ik moet nog even vragen of ik verkleed moet of niet, aangezien het thema "fantasie" is. Ik heb een foto van het kaartje gemaakt, het staat bij de foto's. Als het feestje heel raar was dan zal ik er volgende week wel wat over vertellen. Doei!

1. Chantal:
    4 augustus 2017
    Super leuk om te lezen dat het goed gaat en dat je al een feestje hebt .
    Het wordt vast gezellig op het feestje!
    Veel plezier
  2. Adri en Dick:
    4 augustus 2017
    Heel leuk om je vorderingen te lezen maar vooral de byzondere regels.
    Met de spelling komt het zeker weten wel goed voor het eind van het schooljaar.
    Reuze benieuwd hoe het verjaardagsfeestje was. En wat is King. Wij zijn nl al een tijdje van school weet je.
  3. Jeanne en Juus:
    5 augustus 2017
    Dag Veere,
    Boeiend verslag. Het is kennelijk genieten, bewonderen en verwonderen in Kaapstand en op school. Krijg je ook Afrikaans als taal? En heb je al gezwommen in het koude water, of staat het Zwembad leeg in verband met de droogte?
    Mis je de honden, kippen en cavia's en ons?
    We zijn benieuwd naar jouw volgende blog. Groeten aan de huisgenoten.
  4. Annika:
    5 augustus 2017
    Leuk stukje om te lezen Veere!! Fijn dat je het naar je zin hebt!! Ben ook benieuwd hoe het feestje was!
  5. 5 augustus 2017
    Wat leuk dit te lezen Veere. Heel veel plezier op t kinderfeestje.