Family time

11 oktober 2017 - Cape Town, Zuid-Afrika

De hop-on-hop-off bus is een efficiente en relaxte manier om de stad te leren kennen. In ongeveer 3 uur wordt je door en om Kaapstad gereden en kun je uitstappen waar je wilt. Het was inmiddels de 3de keer dat wij de 'big tour' deden, maar het blijft interessant. Voor mijn ouders was het natuurlijk een mooie manier om meer over de stad te weten te komen. Zo hebben we het Waterfront bezocht, het historische hart van de haven van Kaapstad, waar in de oude fabriekshallen winkels, musea, markthallen en andere toeristentrekkers zijn gebouwd. Daarna weer hop-on de bus en verder, om bij Kirstenbosch Botanical Gardens, een 560 ha grote botanische tuin aan de voet van de oostelijke helling van de Tafelberg, er weer uit te stappen. In 1913 werd Kirstenbosch aangelegd om alle Zuid-Afrikaanse flora en fauna te waarborgen én te tonen. Je kunt er uren rondlopen of picknicken, en in de zomer worden er geregeld openluchtconcerten gegeven.

De dag erna hebben we een rondje Kaap gedaan, inmiddels ook onze 3de keer, maar ook deze keer verveelde het niets. Bij Simonstown hadden we het geluk walvissen vlak bij de kust te zien, prachtig. Bij Simonstown kun je prima langs de kust een lange wandeling maken, en de kinderen hebben op een privé strandje zelfs gezwommen, tussen de pinguïns. Hoe idyllisch.

Omdat de kinderen een week vakantie hadden, zijn we ook een paar dagen naar het West Coast National Park gereden, op ongeveer 2 uur rijden van Kaapstad. Het gebied staat bekend om de vele bloemen die er bloeien in de lente. Het was helaas alweer het einde van de bloeiperiode, maar nog steeds heel indrukwekkend. We hadden 2 huisjes naast elkaar in een kleinschalig vakantie parkje (8 huisjes) midden in de natuur waar we konden genieten van de schildpadden, gerbils en vele bijzondere vogels rond ons terrasje. Het park is gelegen rond een enorme zoutwater-lagune, waar vele vogels voorkomen, zoals flamingo's en pelikanen. We hebben de korte vakantie beëindigd met een bezoek aan het oude vissersplaatsje Paternoster, waar je heerlijk verse vis kunt eten. Op dringend verzoek van de kinderen hebben we het echter gewoon bij een pizza tent gehouden...

Deze week zijn de kinderen weer naar school, begonnen aan de laatste term van het schooljaar. Over 4 weken beginnen de eindtoetsen. Het is heel wat anders beginnen dan in de vorige term, de kinderen weten nu hoe alles werkt en het Engels verstaan gaat ook steeds beter bij de meiden. Juus en Jeanne verkennnen deze week de stad, elke dag zet ik ze ergens af en dan struinen ze langs musea, winkeltjes, kerken en gebouwen. Helemaal in hun element. Gisteren zijn ze zelfs helemaal naar de stad gelopen, ongeveer 10 km slenteren vanaf Camps Bay langs Clifton, Bantry Bay, Sea Point, Green Point en Waterfront naar het oude centrum van de stad. Petje af hoor.

1. Roelien:
    11 oktober 2017
    Dank jullie wel. Fantastisch wat jullie allemaal doen! Heel leuk om het zo een beetje mee te beleven!
  2. Chantal:
    Wat prachtig daar!!
  3. Adri en Dick:
    11 oktober 2017
    Prachtige foto's! Grappig dat we sommige plekken nog herkennen. Ook heel leuk om de familie zo actief daar bezig te zien. Voor ons een prima opwarmer al is dat natuurlijk nog wel wat vroeg. We moeten hier eerst nog even de herfst en winter door. De kids zien er ook blakend uit. Volgens ons is er wel weer zo'n 10 cm bijgekomen.
  4. Annelot:
    11 oktober 2017
    Wat ontzettend gaaf! Leuk om jullie te kunnen blijven volgen.
  5. Henk Renckens:
    13 oktober 2017
    Lieve Afrikaantjes
    Wat geweldig wat ik lees over jullie ,
    de foto’s en de filmpjes
    Ik zie voor het eest jullie site
    Henk past op bij Alexander en was zijn IPad vergeten
    Zodoende ben ik op jullie site beland
    Leuk dat Jeanne en Juus er zijn en alles ondernemen met jullie 👍

Heel veel succes en plezier voor jullie en we zullen de verhalen wel horen als Jeanne en Juus weer terug zijn.

Tot de volgende keer
    Groetjes Lia
  6. Muriëlle Tanke:
    24 oktober 2017
    Wat een super leuke blogs schrijven jullie! Krijg zelf zin om naar Zuid Afrika te gaan. Willen jullie en de kinderen straks nog wel weg of blijven jullie daar?