Zwemmen, Zon, Zwemmen en nog meer Zon

4 januari 2018 - Cape Town, Zuid-Afrika

Was Kerst al wat raar met al die zon en zonder familie, oud en nieuw was eigenlijk nog vreemder. We hadden het plan om gezellig spelletjes te doen en films te kijken met z'n 5-en en om middernacht wat vuurwerk af te steken. Echter, vuurwerk is uiterst moeizaam te verkrijgen en is bovendien maar op een paar plekken in Kaapstad toegestaan. In ieder geval niet in de eigen achtertuin. Dus moesten we het doen met wat party poppers en sterretjes. Veere werd op het laatste moment uitgenodigd om mee te gaan met een vriendinnetje (enigs kind) naar een etentje dus werd de avond nog wat saaier. Bovendien had Ed op nieuwjaarsdag dienst, dus die dook na het moment supreme al snel z'n nest in. En omdat NL dan ook nog pas een uur later 2018 in gaat, was er eigenlijk niet meer te doen dan ook al snel te gaan pitten. HAPPY NEW YEAR by the way.

Nieuwjaarsdag was heerlijk, als de zon schijnt is een dag bijkomen en relaxen altijd leuk. Veere en ik zijn een groot deel van de dag op zoek geweest (tijdens een mooie hike, dus absoluut geen straf) naar 1 van de DARG honden die verdwaald was geraakt op Lion's Head tijdens het uitlaten door een andere vrijwilliger. Uiteindelijk hebben de hulpdiensten haar pas de volgende dag gevonden en met professionele bergbeklimmers van de berg af gekregen. Ze was uitgegleden of gevallen en zat vast op een onbereikbaar stuk rots.

De vakantie is al weer over de helft, dus was het ook tijd om weer wat vriendjes en vriendinnetjes op te zoeken. Veere had een shopmiddag met vriendinnetjes Alexa, Imogen, Zeynab en Montana gevolgd door een sleepover bij Alexa (en puppy Lola). De dag erna kwam Imogen bij ons vertoeven en hebben de dames met name in het zwembad gelegen. Mijntje heeft met vriendin Amber ook een dag in het zwembad doorgebracht, alleen even onderbroken voor een bezoek aan de bioscoop (Jumanji 2). En Julian is weer helemaal bijgepraat over het reilen en zeilen op het Hengelose Montessori college door jaargenoot Noah die in Kaapstad op vakantie was. En we hadden nog meer leuk bezoek uit NL, mijn lieve ome Jan en tante Elma, nichtje Kim, man Jack en zoontjes Hugo en Bram vonden een gaatje op hun laatste reisdag van Port Elisabeth naar Cape Town om ons te bezoeken. Veel te kort om echt bij te kletsen maar heel leuk om even te zien na heeeeel lange tijd.

Met dagen waarbij het kwik tussen de 25 en 30 graden Celcius schommelt (waarbij het 's nachts nauwelijks afkoelt) neemt het zwembad dus steeds meer een centrale plek in het dagschema van de kids in (en Ed en ik genieten er trouwens ook volop van). Wat een feest, en wat een luxe, als je kunt plonsen en afkoelen in je eigen tuin. Waar op de Topweg de trampoline de kinderen bij elkaar bracht, is dat hier de pool. Er worden allerlei nieuwe spellen ontwikkeld in en om het water, waarmee ze zich uren kunnen vermaken.

Op stevig aandringen van de kinderen zijn we voor de afwisseling nog een middag naar 'Rush' gegaan, een soort Bounce (Enschede) maar dan veel uitgebreider met trampolines, duikplanken waarbij je in een schuimblokken duikt, trampoline basketbal velden en veel andere mogelijkheden. Zelfs Julian kon er z'n ei volledig kwijt en de meiden waren tevreden want hun ultieme doel, de achteruit salto, was een feit (zie filmpjes).

Vrijdag (morgen) begint het laatste stukje vakantie; we gaan een week op een roadtrip richting het oosten, tot uiteindelijk Oudtshoor. Onderweg zullen we op diverse farmlodges verblijven. Een mooie afsluiter van een hete, lange zomervakantie!

1. Jeanne en Juus:
    4 januari 2018
    Mooi verslag. Fijne roadtrip.
  2. Mariet Hermans:
    4 januari 2018
    Wat heerlijk jullie leven daar! ( om bijna jaloers op te worden) en leuk om jullie genietende gezichten te zien
  3. Adri en Dick:
    6 januari 2018
    Mooi verhaal!!! En meiden hou de achteruitsalto vast. we komen kijken!!
  4. Leonie:
    9 januari 2018
    Jullie ook een happy new year. Heel veel plezier nog!
  5. Muriëlle Tanke:
    11 januari 2018
    Wat ontzettend heerlijk om te lezen jullie blogs! Net of jullie een jaar op vakantie zijn😊 Misschien is een zwembad in de tuin aan de Topweg een idee? Of jullie moeten als ouders ook op de trampoline😉